بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» کوله‌ پشتی سفر خود را ببندیم

کوله‌ پشتی سفر خود را ببندیم

از قدیم گفته‌اند که «بسیار سفر باید تا پخته شود خامی».  سفر کردن در واقع گام نهادن در راهی است برای تجربه کردن مکان‌ها و آدم‌های جدید. تاثیرگذارترین وجه سفر همین کسب تجربه‌های جدید و رنگارنگ است. خصوصا در دنیای پرشتاب مدرن  امروز سفر را می‌توان درنگی کوتاه در آشوب هر روزه زندگی ماشینی دانست. درنگی که اگر همراه با تامل باشد می تواند تجربیات بدیع و بی نظیری در اختیار مسافر بگذارد.


از بقچه و کاروان شتر تا کوله‌ پشتی و هواپیما

البته پیچیدگی های زندگی امروزی به نسبت دوران سعدی علیه الرحمه که بسیار سفر کرد تا پخته شد ما را ملزم به رعایت نکاتی برای سفر می‌کند که خدای نکرده نه خام بمانیم  نه این که ناگهان بسوزیم. اگر در روزگار گذشته  عده‌ای سالک و عارف بقچه سفر می‌بستند  یا عده ای  تاجر و بازرگان  بار شتر  به کاروان می‌سپردند تا رنج سفر را بر خود هموار سازند این روزها شما به راحتی با بستن یک کوله پشتی می‌توانیم سفر را با کمترین رنج آغاز کنید. سفر از یک سیر و سلوک  سخت که صرفا عده معدودی از مردم قادر به انجام ان بوده اند تبدیل به یک تجربه روزمره عمومی شده است.

سفر این روزها نیاز به مقدمات و  برنامه ریزی دارد. برای همین ما در سایت کوله‌ پشتی فرصتی را برای همه عاشقان سفر و حتی شهروندانی که شاید خیلی فرصتی برای برنامه‌ریزی شخصی ندارند فراهم آورده‌ایم که به راحتی کوله پشتی خود را برای سفر ببندند و مقدمات سفر خود را فراهم کنند. شاید در گرفتاری‌های روزمره کسانی باشند که عاشق سفر باشند اما فرصت نکنند خودشان برای سفر برنامه ریزی کنند. ما در کوله‌ پشتی این کار را برای آنان انجام می دهیم. 

کوله پشتی برای تمام فصول

انواع و اقسام مقاصد گردشگری و دیدنی‌ های ایران و جهان را به مسافران معرفی کرده‌ایم. با معرفی جاذبه‌های مختلف گردشگری اعم از طبیعی و تاریخ و هیجان‌انگیز به فراخور روحیه مسافران حق انتخاب های وسیعی را در اختیار هر کسی قرار داده ایم. از آن جالبت تر  تجربیات مسافران دیگر را با یکدیگر به اشتراک گذاشته ایم. شاید شما با خواندن سفرنامه یک نفر مجذوب شهری که او رفته است بشوید و بخواهید خودتان هم حضور در آن شهر را تجربه کنید. در کنار این ها مقدمات اولیه تدارک یک سفر را در سایت کوله‌ پشتی به زبانی ساده و سرراست برای مخاطبان  توضیح  داده‌ایم.  نحوه تهیه بلیط وسایل حمل و نقل همچون  اتوبوس، قطار، کشتی و هواپیما چگونگی گرفتن ویزا و اجازه سفر به کشورهای خارجی را آموزش داده‌ایم. نکات کلیدی برای یک سفر ایمن و راحت را برای اقشار مختلف  توضیح داده‌ایم. هدف ما این بوده که هر فردی با هر سن و سالی و هر جنسیتی و هر مقدار بودجه ای که در جیبش دارد به راحتی کوله پشتی خود را برای سفر ببندد. در واقع ما در کوله‌ پشتی بر این اعتقاد هستیم که سفر نه تنها نیاز هر انسانی است که درست "حق" هر شهروندی است که بتواند در سال چند باری تجربه سفر را داشته باشد. برای تحقق این "حق" ما نیز به اندازه توان خود تلاش کرده‌ایم.


ایران خود را ببینیم

ایران کشوری پهناور با جغرافیا و فرهنگ های رنگارنگ است. این امر فرصتی است برای عاشقان سفر که بتوانند به ایرانگردی بپردازند. ما در کوله‌ پشتی برنامه ریزی کرده ایم که گوشه گوشه زیبایی های طبیعی، انسان ساخت و فرهنگی سرزمین مادری‌مان ایران را به علاقه‌مندان به سفر معرفی کنیم. اقامت در خانه های سنتی و اقامتگاه بوم گردی در  ایران گردی این روزها می‌تواند یک گزینه مناسب برای هرعاشق سفری  باشد. سرزمینی که هم دریا دارد هم کویر هم کوهستان دارد هم جنگل های سرسبز.  سرزمینی با تنوع قومی و فرهنگی بی‌نظیر هر گوشه اش می‌تواند تجربه ای متفاوت برای مسافر پدید آورد.  یکی از اهداف ما در کوله پشتی ایجاد بستری برای تعامل فرهنگی و اجتماعی ایرانیان با هم است. چون براین اعتقادهستیم  که قوام زندگی و وحدت ملی ایرانیان از رهگذر آشنایی با فرهنگ ها و سبک‌های زندگی مختلف اقوام ایرانی می گذرد.

در طبیعت کم اثر بگذاریم و بیشتر اثر بگیریم

از طرف دیگر ما در کوله‌ پشتی به طبیعت‌گردی اهمیت ویژه‌ای می‌دهیم. خصوصا در روزگاری که اکثریت شهروندان در شهرهای دود گرفته که جنگلی از آهن و سیمان هستند هر فرصت کوچکی برای پناه بردن به دل طبیعت، اندکی درنگ و آسایش در آن را باید مغتنم شمرد. در کوله‌ پشتی ما به طبیعت‌گردی ارج می نهیم و البته از طبیعت هم پاسداشت می‌کنیم. اصول اساسی طبیعت‌گردی را به مخاطبان آموزش می‌دهیم.  مسافر باید به شکلی در دل طبیعت به سیر و سفر بپردازد که کمترین اثر و ردپا را از خود برجا بگذارد و البته بیشترین تاثیر را از آرامش و زیبایی طبیعت بگیرد. طبیعت‌گردی در واقع اسلوبی دارد که ما در کوله‌ پشتی به شما آموزش می‌دهیم.


کوله‌ پشتی برای همه

مخاطبان سایت کوله پشتی تمام کسانی هستند که میخواهند تجربه ای متفاوت از زندگی داشته باشند. کسانی که میخواهند آرام آرام با سفرهایی کهی می کنند از همان مرحله خامی در زندگی با کسب تجربه به پختگی برسند. در یک کلام مخاطبان کوله پشتی تمام عاشقان سفر، ایران و طبیعت هستند. آن هایی که برای داشتن سفری ایده ال و الهام بخش از هیچ کوشی رویگردان نیستند. تلاش ما در این سایت ارتقا فرهنگ سفر در تمامی طوح داخلی و بین المللی   هست. در این راه تعهد تیم کوله پشتی تولید و انتشار محتوای سالم و بی طرف در جهت تامین نیازهای کلیه گردشگران فارسی زبان است. پس با خیال راحت  بیایید با هم کوله پشتی های خودمان را ببندیم وبعد از بازدید از سایت کوله پشتی به سفر برویم.

 

√ فواد شمس - کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه ریزی گردشگری

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  روانشناس ایرانی در لندن   |   دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده